Var tog veckan vägen?

Alltså, är det redan torsdag? På riktigt? Det går så fort. 

Igår hade vi en mysig, men lång dag. Eftersom Oscar  hade jobbat sista natten (och alltid mår rätt dåligt när dygnet ska vändas tillbaka igen), så åkte jag in till stan med Billy på förmiddagen. Vi småhandlade lite på maxi och köpte med oss mat från Mc Donalds hem till Oscar. Vi kom hem lagom till klockan tolv när jag skulle väcka honom. Blev rätt stolt över mig själv för allt jag köpte till mig själv var en kaffe fastän jag var väldigt hungrig. Jag åt en av mina vego/nyttiga matlådor istället när jag kom hem. Haha! 

Sen tog vi en långpromenad runt lilla byn här på landet. Det var soligt, så skönt, och Billy sov så gott i 45 minuter. 

Resten av dagen gick av bara farten. Blev tvungen att duscha Bobbie eftersom han blev så skitig av promenaden. Det tyckte Billy var jätteroligt! Han fick ligga näck på sin filt på golvet och lufta lilla rumpan så länge. Han utforskar verkligen rörelserna han kan göra mycket mer när han är naken. Nu var han nära på att hasa sig fram när han låg på mage. Han försöker verkligen klura ut det där med hur man tar sig framåt. Sen var det dags för matlagning, kvällsmys, nattning, och tvmys för mig och Oscar (efter att vi hade somnat vid nattningen och tagit en tupplur i två timmar, haha!).

Nu har jag precis ätit lite havgregrynsgröt med chiafrön och solroskärnor och har en stor kopp kaffe som väntar. Billy somnar strax i selen. 

Idag tänkte jag få in en promenad på förmiddagen istället för klockan två ska vi vara på bvc. Det är nämligen dags för andra omgången med sprutor för vårt lilla hjärta. Förra gången blev han SÅ ledsen av sticken, och det kan jag ju verkligen förstå, men det gör ju ont i mammahjärtat också. Tur att Oscar är ledig tills på måndag. Ifall det skulle bli feber efter sprutorna är det ju skönt att vi är hemma båda två.

Och vi får ju inte glömma.... att imorgon ska jag få sovmorgon!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0