Trött och effektiv

Idag har jag varit trött, men effektiv. Medan Billy har sovit har jag passat på att titta klart på ett avsnitt av American horror story och tittar på ett avsnitt av Vampire diaries. Ska passa på att se tupplurarna som egentid fastän jag har honom i selen. 

Medan han har varit vaken idag (han vaknade halv sex och sover för andra gången just nu) har jag hunnit med en hel del. Har städat båda badrummen, dammat, plockat och vikt tvätt. Bland sysslorna har jag såklart lekt och gosat med bebis, bytt blöjor, och matat honom. Passade även på att träna magen lite medan han låg på golvet och tränade nacken. 

Nu väntar jag på att han ska vakna, för då blir det en till runda av tvättvikning och sen diska flaskor. Oh, the joy of dagliga hushållssysslor. Förstår inte hur hela dagarna kan gå åt till tvätt, disk och städ. Förstår inte heller hur dagarna kan kännas så långa och korta på samma gång... och hur jag kan känna mig så stressad över att jag inte hinner med något, samtidigt som jag faktiskt gör mycket nytta. Jag ska försöka få lite mer struktur på vardagen nu när jag är föräldraledig själv igen. Annars känns dagarna utan bil väldigt långa. Ska planera in både nytta och försöka peta in lite nöje också. Ja, nöje utöver bebislek och sånt såklart. Förut matade jag Billy med puré i hans nya matstol och då kändes det verkligen som att min lilla bebis var sååå stor helt plötsligt. 

Nu vaknade han så nu ska jag sniffa och gosa bebis en stund. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0