Premiärgrillning

Okej, vi har faktiskt grillat några gånger under vintern, fastän idag räknas ändå som premiär. Premiär för vårgrillning. Vi har nämligen köpt flintastek och potatissallad till kvällsmat idag. Ska bli så himla gott! 

Idag har varit en mysig familjedag. Vi umgicks i köket allihop några timmar på förmiddagen och sen tog vi en biltur för att handla kvällsmat. Billy somnade dock direkt i bilen så jag satt kvar med honom medan Oscar handlade. Sen sov Billy fortfarande när vi kom hem, så vi ställde bara in maten och tog en liten biltur medan han ändå sov. Så mysigt!

Idag har han varit lätt att få att somna hela dagen. Så underbart! Hoppas verkligen att det håller i sig. Han har sovit i vagnen inomhus två gånger och i bilen en gång som sagt. När han skulle somna i vagnen räckte det med att jag höll en hand på honom så somnade han utan krångel. Så skönt för både honom och mig. 

Nu sover han sista luren (av sina fyra dagliga) i sängen eftersom han fick bada precis innan det var dags att sova. Jag passar på att vila lite jag också och har just nu en kurrande katt på magen. Älskade lilla kisse. Snart vaknar nog Billy och runt fem är det i vanlig ordning dags för kvällsmat och sen lite familjemys innan det är dags för nattning (mer mys med andra ord). 

Sen ska vi föräldrar gosa ner oss i soffan framför någon serie. Det är så skönt när pappan i familjen är ledig! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0