En vårdag

Idag känns det som vår. Så underbart. Känns som att man direkt får mer energi och blir på så himla bra humör. 

Jag gick ut med Billy och Bobbie i förmiddags när Billy skulle sova. Då var det ingen sol, men varmt och skönt åtminstone. Innan dess hade jag lagat lunch och gjort matlådor så jag har goda och nyttiga matlådor till lunch några dagar framöver. Så smidigt att ha det klart, så när vi kom tillbaka in var det bara att äta. Godaste maten just nu! Steker quornbitar och grönsaker (broccoli, blomkål och morötter), blandar i creme fraiche smaksatt med paprika och chili och en skvätt grädde... låter det puttra en stund... och serverar med fullkornspasta. SÅ gott! 

Just nu sitter jag i solen på gården efter en långpromenad med Billy och Bobbie. Billy sover fortfarande i vagnen så jag passar på att mysa i det fina vädret. Han har sovit i en timme och en kvart nu. Det är ganska ovanligt vid den här tiden, men det är nog himla skönt att sova ute i friska luften. 

När han vaknar ska jag börja med projektet laga-lasagne. Man vet aldrig om allt går bra direkt eller om man får laga lite i omgångar, så det är lika bra att börja i god tid. 




Kommentarer
Postat av: a n n i k a

Gott!

Svar: ja det var det verkligen! :)
jossworld.blogg.se

2016-03-15 @ 17:04:53
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0