En trött mamma

Idag bestämde bebisen att mamma skulle vara pigg och vilja gå upp 05.40. Happ, bara att lyda. Hoppade in i duschen medan han låg på golvet och grejade med sina fötter. Lekte tittut med draperiet och det var väldigt kul tyckte han. Han höll sig som vanligt inte vaken mer än 1,5 timme ungefär så nu har han sovit i selen i en timme och jag har passat på att titta på netflix medan jag går runt i huset och lyssnar på sovande bebisandetag. Ganska mysigt faktiskt. 

Efter mitt gnällinlägg igår om träning och att jag inte orkar träna på kvällen när Billy sover, vet ni vad jag gjorde? Jo, drog fram yogamattan och körde ett yoga/magpass medan Oscar tog en tupplur innan nattjobbet. Kände mig ganska duktig efteråt. 

Nu tittar redan solen fram så jag längtar tills vi ska ut. Det blir nog två promenader idag om solen är framme. 

Jag ska förresten försöka mig på att få nya plantor av både pelargoner och basilika. Jag brukar inte direkt ha gröna fingrar, men vår pelargon har överlevt från den förra husägaren (peppar peppar), men blivit lite lång och ranglig, så jag kände att det passade bra att ta lite skott på den. Jag läste även om att basilikakvistar tillslut bildar rötter om de står i vatten... så, ja, nu gör de det, så ska jag sätta dem i jord sen. Hoppas att de överlever. 

Har även en avokadokärna liggandes på tork i fönstret för jag ska ge mig på att odla en avokadoplanta också. Haha! Jag vill ju gärna odla lite grejer på gården i framtiden, så det är väl dags att börja experimentera lite så jag lär mig något. Kom gärna med tips om ni har några!

Det ser ju så himla fint ut med gröna växter här och där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0