Den sista dubbeldagen

Idag var vår sista gemensamma föräldradag. Under förmiddagen plogade Oscar på vår gård och väg, medan jag grejade med Billy och så sov han middag i 1,5 timme. 

På eftermiddagen åkte vi till Örebro och handlade lite på ikea. Bland annat ett sängbord, en matstol till Billy och så de där små handdukarna de har på barnavdelningen som är SÅ praktiska. Vi köpte tre paket så vi ska slippa undra var alla rena handdukar tar vägen hela tiden. Haha! Billy var jätteduktig och helt fascinerad av var vi hade hamnat. Han satt i selen på mig. Vi har märkt att det är bättre att göra så just nu när vi är någonstans. Tror att det minskar intrycken lite mot när han sitter i vagnen.

Sen åkte vi och köpte mat på Subway innan vi åkte hem igen. Subway är ju SÅ gott och lätt vår favoritsnabbmat. 

Väl hemma var Billy jättetrött för han ville inte sova i bilen på vägen hem. Så det tog inte lång stund innan han blev övertrött istället och då skiftade humöret hejvilt mellan skratt och gråt. Tillslut somnade han i alla fall på mig i en halvtimme (efter att Oscar hade försökt ett bra tag... när han blir trött på eftermiddagen/kvällen är det oftast bara mamma som gäller). 

Innan vi gick upp och nattade honom fick han testa stolen och han satt så himla bra i den och satt och grejade med en bitring en stund. 

Nu sover han så gott här så jag ska gå ner till Oscar så ska vi äta lite kvällsfika och titta på ett avsnitt av the walking dead. En bra "sista" ledig dag med andra ord! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0