Trött och pigg och sömnlös

Jaha, här ligger jag. Klockan är runt halv tre och jag vaknade för nån timme sen av att vovven behövde ut. Piggnade till och har legat och kollat recept. Ska lägga till ingredienser till en räkgryta och cheesecake på inköpslistan. Vi ska nämligen storhandla imorgonbitti är det tänkt.

Vet inte vad det har varit med mig de senaste dagarna. Har varit så trött att jag har varit nästan illamående och nära till gråt (somnade halv nio igår) och nu kan jag ändå inte sova. Hoppas att det inte är sjukdom på ingång. Gissar på en blandning av långvarigt störd nattsömn (även om lillen nu för tiden oftast sover rätt bra så stoppar jag in nappen x antal gånger per natt och kramar honom om han skriker till i sömnen eller håller hand om han sover oroligt osv... så oftast ligger jag exakt likadant hela natten, oftast i en ganska obekväm ställning för att vara nära hela tiden) och hormoner som inte riktigt har återhämtat sig efter graviditet, förlossning och amning. Nåja. Ska försöka prioritera in lite korta stunder av egentid oftare framöver för att ladda batterierna lite mer. Om det är fint väder imorgon tänkte jag ta en promenad med vovven och musik i öronen. Jag saknar musik. Förr promenerade jag varje dag med musiken och bara drömde mig bort en stund. Det gör man ju inte med promenadsällskap (vilket jag oftast föredrar såklart). Lillen har dock blivit lite extra mammig nu på sistone igen, så jag kan oftast inte ens lämna över honom till Oscar när han ska sova i selen. Då blir det ju genast svårare att komma ut själv en stund när man vet att det kanske kör ihop sig hemma. Det blir ju svårare att få vila kroppen också så det förklarar väl också tröttheten. 
Igår stängde jag in mig i sovrummet och tittade på ett avsnitt av Greys anatomy och när jag kom ner började bebisen precis skrika för att han ville vara med mig istället. Gullunge. Vi får väl se hur det blir imorgon helt enkelt. 

Idag (igår blir det ju) var jag och Billy hos Nathalie på fika. Det var så mysigt och Billy var så duktig och gullig hela tiden! Lite blyg bara och vågade inte prata så mycket, men så är det ju just nu. Det är mest mamma och pappa som får ta del av hans underbara läten. 


Liten goding som började pilla med sina fötter idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0