Gäsp, som vanligt då

Idag ville lillpojken gå upp halv sex, efter att ha krånglat en hel del med sin napp och sin mamma några timmar innan dess. Gäsp. Trött och inte speciellt glad mamma (läs väldigt morgongrinig). Sa inte många ord till bebisen innan jag hade piggnat till och svurit lite åt  att jag var tvungen att tända i pannan. Han låg lika glatt för det och sprattlade medan jag bytte blöja och sen låg han så tyst och nöjt i vagnen medan jag grejade i köket och hann nästan få i mig frukosten innan han blev otålig efter mat. Det är tur att bebisen inte behöver att man är så himla social varenda minut på dygnet. Det orkar åtminstone inte jag. 

Nu hänger han på mig i selen och snuttar på nappen medan jag stryker honom över håret. Det är tur att det går bra fastän man inte är på topp jämt. Jag tror att han känner sig lika trygg även när jag inte är lika sprudlande och busglad som vanligt. (Nu somnade han så gott där i). Jag är så himla trött på att allt i sociala medier ska vara så perfekt jämt. Perfekta barn som aldrig krånglar och gnäller (vårt barn är förresten perfekt fastän han krånglar och är gnällig ibland), perfekta föräldrar som är on top of the world och skitglada när de går upp klockan fem med barnen som har vaknat varannan timme hela natten, OCH perfekta hem där allt är skinande rent utan barngrejer liggandes och ståendes överallt, mat gjord från grunden och hembakt bröd till frukost. Det får åtminstone mig att känna mig som en fruktansvärt negativ och otillräcklig människa. 

Nåja, nog om det. Igår efter lillen hade somnat så gick jag ner för att beställa kläder till honom. Hade ju tänkt göra det under dagen, men tiden går som sagt fort och jag prioriterade en skön stund utomhus medan solen tittade fram. Hur som helst så lyckades jag fynda ihop runt 15 plagg för runt 1200kr. Så himla bra! Hälften på Ellos och resten på H&M. Måste visa bild på en tröja från Ellos. Så himla klockren! Så skönt att ha nästa klädstorlek redo eftersom man inte riktigt vet hur snart den kommer behövas. Billy ska ju egentligen vara för kort för storlekarna han använder, men hans ben är för långa för alla onesies i storlek 62, så han har nästan bara 68 nu. Fastän han var strax under 60cm lång förra veckan. Konstigt det där med storlekar. 
Fyndade även ett par jättegulliga sneakers för ynka 50kr. Visar mer när paketen kommer. Så kul med bebiskläder! Speciellt nu i de lite större storlekarna när det finns lite mer att välja på. 

Tröja från Ellos.

Billy igår när vi åt middag. Så söt att man typ dör!? Vi har förresten kommit fram till att han tycker att det är extremt roligt att titta på och känna på mjölkpaket, haha! Han blir helt hyperglad och koncentrerad när man ställer ett framför honom.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0