Expert på att skynda

Jag har blivit expert på att göra saker i supermegafart de stunder jag inte har en bebis att underhålla. Allt för att hinna med så mycket som möjligt. Nu, medan Oscar har en sovande bebis i selen, har jag hunnit plocka ur diskmaskin, plockat in i diskmaskin, dragit igång en tvättmaskin och städat badrummet. Allt medan jag smuttar på min megafrukostkaffekopp (läs mugg). Nu ska jag göra mig iordning för snart ska jag och bebisen åka hem till mormor och morfar. 

Igår var kvällen förresten hemsk, en stund i alla fall. Vi gick upp som vanligt vid sex och skulle köra kvällsrutinen, men Billy blev bara mer och mer hysterisk och tillslut var han igång med det hemskaste skriket vi någonsin har varit med om. Jag trodde typ att han skulle tuppa av tillslut för han bara skrek skrek skrek och skrek och ingenting funkade. Ni som har barn vet ju att varenda bit av kroppen liksom går sönder när man hör sitt barn skrika otröstligt. Det är det absolut mest stressande som finns. 
Tillslut lugnade han äntligen ner sig när jag stod och gungade med honom tätt tätt intill min kropp i vardagsrummet. Då kunde vi gå upp med honom och efter några kortare återfall av skrik få i honom kvällsmat och sen somnade han intill mig i sitt babynest som vanligt. Puew. 
Då började jag gråta. Antagligen för att spänningen släppte, och jag kunde verkligen inte sluta... men jag ville ju inte väcka honom så jag höll igen allt vad jag kunde och tillslut kände jag Oscar peta på mig och säga "andas!". Då kom jag på mig själv med att tyst huperventilera och var typ nära att svimma. 

Usch. Det var ingen rolig kväll. Allt som allt skrek han nog i en halvtimme; men tro mig, det kändes som en evighet. Sen sov han igen mellan 19 och 6. Lilla snutten. Dock har han ju krånglat med nappen i sömnen så mammam har sovit dåligt som vanligt.

Såhär glammig brukar jag vara. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0