En bra dag!

Vilken bra dag det har varit. Den började ju till och med med att jag fick sovmorgon från att Oscar gick upp med Billy vid halv sex tills jag vaknade av mig själv vid åtta. Sen åkte jag in till stan vid tio och efter det har jag myst med bebis medan Oscar har grejat ute. Vi tog en rask promenad och Billy somnade under tiden (SÅ jobbigt), sen satt han och tittade medan jag klippte bort lappar från hans nya kläder (bilder kommer sen). Sen låg han och sprattlade och pratade på yogamattan en stund och då bestämde jag mig för att träna litegrann och det gick bra. Om en stund kommer Oscar in och då är det dags att påbörja kvällsrutinerna. 

Jag vill inte att Oscar ska börja jobba igen. Älskar vår lilla familjebubbla: 
○ att vi kurar ihop oss allihop i sängen runt kvart över sex varje kväll och myser och läser godnattsaga, 
○ att vi tvmyser framför en film när lillen har somnat, 
○ att vi turas om mycket mer under dagarna, 
○ att vi hittar på mer saker tillsammans
○ att vi ofta myser i sängen och tar en tupplur allihop när Billy ska sova på eftermiddagen 
○ att Oscar utan argument tar morgonen med Billy om han har varit krånglig på natten (eftersom Billy sover åt mitt håll och Oscar slipper oftast vakna då förutom när det är matdags, vilket oftast är en gång per natt nu för tiden). 

Men någon måste ju jobba och eftersom Oscar är den med fast jobb så blir det han. Känns ändå som en himla bra period som han har varit hemma nu. Precis när Billy har blivit mer social och närvarande, och det märks verkligen att de också har fått lära känna varandra ordentligt nu... och att Oscar tycker att det är väldigt roligt att spendera tid med vår lilla guldklimp. Så skönt! 

Det finaste vi har! ♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0