Sovvanor och intressen

Både igår och idag var min mamma och hennes man här på besök. Billy tyckte som vanligt att det var väldigt roligt med besök (jag också såklart). 

Både igår och idag har Billy gått ifrån sina sovvanor lite. De vanorna har varit som skurna i sten i typ två månader, så här har vi en mamma som känner sig smått förvirrad. Tror det är någon blandning av utvecklingssprång på gång och att han snart inte behöver sova sina 4 gånger om dagen längre. Jag försöker vara extra lyhörd för att han ska slippa bli övertrött, men ändå få hitta en ny rytm om han behöver det. 

Nu har han sovit i 1,5 timme, så jag har passat på att läsa i en bok. Har bestämt mig för att istället för att bara slötitta på telefonen såfort jag har lite tid över så ska jag försöka göra någonting med tiden istället. Både igår och idag har jag läst en stund. Det är så skönt och det känns utvecklande på något sätt. Jag har ju alltid älskat att läsa, så det känns skönt att ha hittat tillbaka till det. 
Igår passade jag även på att rita en liten stund medan han sov. Det är ju också ett intresse som jag har återupptagit. Det känns så bra att liksom återgå till att vara en egen person, utöver att bara vara mamma. 

Nu är elefanten klar och min kusin ska få den när de har vägarna förbi nästa gång. Så kul att kunna skapa något som någon annan ska få nytta av! 

Just nu har jag sån inspiration till att börja en annan grej ikväll. Jag hoppas att den håller i sig. Inspirationen kommer ju tyvärr och går som den vill.




Min väldigt lätta lunch idag. Orkade inte göra någon lunch helt enkelt, eller ens värma en matlåda, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0