Inte alltid sams

Igår när Billy skulle sova sista luren blev vi lite osams. Han var SÅ vrång och ville absolut inte sova fastän han hela tiden var på väg att somna. Jag väntade tålmodigt medan han först pep. Det är hans nya favoritgrej när han börjar bli trött, att pipa. Jag ska säga er, att det gör även mamma väldigt trött... i huvudet. Sen övergick det i gnäll fastän han mellan gnället var preciiiis på väg att somna. Tillslut började han vråla som att han var skitarg på mig som hade lagt honom i sängen och då blev jag väldigt irriterad på honom tillbaka. Det slutade med att vi gick ner, utan att ha sovit middag, och så fick Oscar roa Billy i köket medan han lagade mat, så fick jag sätta mig vid datorn en stund och coola ner. Haha! (Vid nattningen sen blev han såklart övertrött så vi fick skippa sagan och jag fick stå hukad över sängen och gosa och viska honom till sömns.)

Idag blev sista tuppluren faktiskt av, så nu sitter jag bredvid spjälsängen med en vovve i knät och bara tar det lugnt en stund. 

Ikväll ska vi grilla och nu vaknade Billy precis, så jag ska gå ner och göra en mumsig sallad att ha till. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0