What to do?

Okej. Livet som mamma till en nyfödd ser ut ungefär såhär: när man väl får en stund när bebisen är nöjd i tex vagnen eller sitter nöjt hos pappa så vet man inte riktigt vad man ska ta sig till. What to do first? Äta, gå på toa själv, duscha, ta en tupplur, tvätta, fixa med disken, städa...??? Man hinner liksom inte ens tänka tanken att göra nånting "kul" = nånting annat än vardagsbestyr. Nu är det tex vardagslyx att vika tvätt utan en bebis på sig. 
Sen lillen kom till världen för tre veckor sen har jag inte varit utan honom varken hemifrån eller hemma, förutom stunder som Oscar har hållit honom. Imorgon ska Oscar till en kompis och ta med sig Billy, så jag kommer få ett par timmar hemma, själv. Alltså, jag kan inte bestämma mig för vad jag ska göra med den tiden??? Det känns helt sjukt skönt och lyxigt, fastän jag vet att det kommer kännas väldigt tomt. Funderar på att kanske rita lite med mysig musik på och sen titta på de senaste avsnitten av American horror story. Först tänkte jag att jag skulle passa på att städa. Kul va? Men det ska jag nog strunta i. Det är ju iofs ganska avkopplande när man är själv och har musik på. Så vi får väl se helt enkelt. 

Just nu har jag en sovande bebis på magen. Han var orolig och kräktes mycket inatt så han har sovit större delen av dagen. Var på bvc idag också och han hade gått upp 300 gram på en vecka. Mitt lilla matvrak. Och under kvällen har vi invigt babysittern. Den verkade godkänd! 
Nu ligger förresten katten på mina ben och myser också. Så mysigt!

Idag har jag även köpt en naturnapp till Billy. Det är utan massa gifter i och han älskade den! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0