Trött mamma

Det här med kvällsamning passar inte bra ihop med den här mamman. Jag blir så trött och frustrerad av att mata lillen flera gånger per natt. Och eftersom jag redan är så trött vaknar jag så fort han låter minsta lilla och är så förvirrad att jag inte vet om jag är vaken för att amma, om jag redan har ammat eller om jag bara vaknade ändå. Jag är en riktig virrpanna mitt i natten med andra ord. Jag hoppas att man vänjer sig vid nattamningen. Tycker bara jag hör och läser om hur mycket mammor ääälskar det. Känns lite dumt att inte jag själv gör det då.

Idag har Billy varit så sällskapssjuk och vara varit nöjd i bärselen. Hade tänkt sova en stund under dagen pga dödströtthet, men det gick ju inte med selen på för han vill gärna mosa in hela ansiktet i min bröstkorg... och jag vill ju gärna att han ska kunna andas så det är bäst att hålla koll på busungen. 

Vi tog även en ganska lång promenad, jag, bebisen och hunden. Bebisen brukar jämt somna och sova kvar i vagnen nån timme efteråt så jag tänkte passa på att sova DÅ istället, men icke... det var bara bärselen som dög och han var till och med vaken större delen av promenaden. Nåja. Nu är pappan hemma i alla fall så jag ska tigga till mig en tupplur snart. Har till och med tvättat och slagit på ett långkok av köttgryta, så en tupplur är jag allt värd! Ska bara sniffa lite mer på mitt lilla bebishuvud först...

Ja just det, vi fick en "När jag var liten"-bok av mamma att fylla i Billy-saker i förra veckan. Tittade igenom den lite nu och det stod bland annat lite om stjärntecknen. Det som stod il Billys stjärntecken var lite kul så jag måste dela med mig av det:


Haha! Vi har en liten rebell-bebis här hemma.

En nyfiken björnbebis ♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0