En ensam utflykt

Okej, insåg snabbt att livet med barn består av massa "första" händelser. Det känns ungefär som att allt man kan göra i livet blir annorlunda med ett barn. 

Igår var första gången Billy följde med hem till någon annan, när Oscar skulle till sina föräldrar och ett par kompisar på besök. Jag valde tillslut att ta en tupplur och en dusch i min ensamhet. Det var ju fördta gången jag var hemma själv sen Billy kom till världen. 

Idag var första gången jag var hemifrån utan bebis och sambo. Och första gången på typ 1,5 månad som jag körde bil. Jag bjöd ut en av mina mest värdefulla vänner på födelsedagslunch/fika. Det var SÅ mysigt och skönt att känna sig som en egen person igen. Var borta i 3,5 timmar och jag kan säga att jag saknade min lilla gnälliga bebis då, så en amningsstund i soffan och snusa bebishuvud kändes perfekt när jag kom hem. 

Imorgon kör vi några till "första". Första gången jag ska åka bil själv med Billy och första gångeb Billy ska få komma hem till sin mormor och morfar. Det känns som att alla steg utanför hemmabubblan är stora för alla oss inblandade. 

Nu är Oscar ute i garaget och grejar och Billy hänger mätt och belåten på min mage i selen och tupplurar lite. Jag tänkte passa på att klicka hem några julklappar och titta på reprisen av Lyxfällan nu. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0