Lat som vanligt

Ja, alltså, idag är det typ snöstorm ute. Det är kallt och ruggigt... och MYSIGT. För jag är hemma, ledig, utan planer = behöver inte gå utanför dörren!! Okej, jag ska pallra mig ut på en promenad med hunden senare... men det får vänta tills han verkar behöva gå ut. Han har gosat ner sig i en av våra många filtar i soffan och sover så gott. 

Jag är ganska nöjd och belåten för jag har nämligen just klickat hem lite förökning till min seriesamling. Jag är en sucker för serier och skulle kunna kura ihop mig i soffan framför sånt hur mycket som helst. Fick en box i julklapp av min fina storebror med alla säsonger av scrubs <3 och en box av mamma i födelsedagspresent med alla säsonger av förhäxad <3. Jag brukade jämt sitta och titta på förhäxad med mamma och storebror när jag var liten. Så himla mysigt! Visst kan man skratta lite åt effekterna och sånt nu, men den är ändå bra! Har ju boxarna med lost, gilmore girls, sex and the city, vänner och one tree hill sedan innan och dom har jag tittat igenom flera gånger. Brukar låta serierna rulla på lite i bakgrunden när jag ritar, städar och förut när jag pluggade. Avkopplande. Har ju även samlat på mig alla säsongerna av desperate housewives. Så himla perfekt serie! Har några stycken säsonger av mad men och the big bang theory också. 

Nu har jag alltså två till på g. Den ena är boxen med Heroes och sen andra är första säsongen av hannibal. 

Mamma tjatar om netflix och sånt, men jag tycker att det är så smidigt och mysigt att ha dom på skiva. Tror det beror lite på att det ofta inte finns alla säsonger på sånna där sidor och då blir det ju inge kul. Och när det är nedsatta priser kan man verkligen fynda!

Nåja. Där fick ni en lång utläggning av serier. Haha! 
Nu ska jag sätta mig och fortsätta testa alla nya pennor som jag fick i julklapp. Finns så mycket jag vill få ner på papper! Idag blir det akvarellpennor och testrunda av nya penslar. Väntar även på ett paket med lite nya pennor och ett nytt stort block. Har hittat en sida där man kan köpa pennor väldigt billigt så det är så underbart att jag kan unna mig lite smått och gott för runt hundralappen då och då. Fun fun!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0