Duktigt

Dagens arbetspass börjar inte förrän 15.45. Älskar dom passen. Dagen i övrigt påbörjades av en timmes träning ungefär bestående av en halvtimmes snöpromenad och en halvtimme av olika övningar med fokus på rumpa, mage och lår. Jej! Och så lite avslutande yogastretchningar. 

Nu ligger jag och filosoferar lite om vad jag vill med mitt liv. Djupt, jag vet! Det känns som att jag borde ha ett större mål i min "yrkeskarriär" än att skola om mig till undersköterska (vilket alltså just nu är mitt mål), men... å andra sidan så trivs jag som tusan med att driva runt och hjälpa dementa med vardagsting... så jag tror helt enkelt att jag kör på som jag har tänkt. Har ju trots allt hela livet på mig att byta karriärbana. Och vem vet, det vore ju sjukt häftigt att kunna pyssla med något kreativt, konstnärligt arbete vid sidan av någon gång. Jag tycker att man ska göra det som känns bra och det man blir glad av! Och jusr nu känner jag mig faktiskt väldigt nöjd med livet. Det känns skönt att kunna känna så trots att man såklart alltid har saker att sträva mot. 

Okej, nog om det. Nu blir det frukost och sen blir det nog några timmar med musik i öronen och penna och papper. Standard! Vill ni se den senaste avklarade? Here you go:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0