Med spänning

Väntar på lite allt möjligt nu känns det som. Saker som kan bli väldigt spännande. Saker som kan ordna upp en hel del ett tag framöver. Och en del saker som utan tvivel kommer kännas överväldigande men helt underbart. 

Igår jobbade jag inte. Körde istället storhandling klockan halv nio på morgonen och sen körde jag storbak av två sorters hårda kakor: chokladkolasnittar och bondkakor. Så himla gott. Var en snäll dotter och smög hem en kakburk till mamma medan hon var på jobbet. Hon älskar ju sånt där så det gjorde nog hennes dag. Eftersom hon fyller år nästa vecka och jag inte vet vad jag ska köpa för nåt i present så har jag sagt att jag kan fixa med tårta och sånt istället (och så får hon något litet till istället). Så igår spånade jag på VAD för tårta det ska bli. Jag gör ju typ... aldrig tårta. Har gjort det några gånger och då har det inte ens blivit tårttårta, utan kladdkaketårta med mousse eller typ marängtårta med bara grädde och bär. Men nu tänkte jag ge mig på att göra en riktig tårta. Eftersom jag vill smaka den innan så ska jag nog göra en provtårta idag. Så får väl andra hälften ta med den till nattjobbet och käka slut på den eller något om den blir godkänd. (Inatt mumsade dom på hårda kakor). Min plan är: chokladbotten, fylld med vaniljsås och jordgubbssylt. Så vill jag ha dumlefluff både i och på tror jag. Och toppingen blir hackad daim. Har INGEN som helst aning om om det kommer funka eller inte. Smakkombinationer är inte riktigt min grej, men enligt några baksidor ska ju choklad passa med i princip vad som helst och dumlefluff och jordgubbsgrädde skulle tydligen vara en bra kombo. Jordgubbsvaniljsås blir ju ungefär samma sak. Nåja. Vi får väl se. Men jag ska därmed pallra mig iväg till konsum nu när det öppnar och köpa dumle. Det ska egentligen stå i kylen över natten, men jag tänker att några timmar väl borde räcka. Jag vet ju inte ännu om det blir något jobb i eftermiddag eller inte. 

Nåja. Det var lite baksnack. Nu ska jag iväg till konsum och sen veva ihop lite dumlefluff innan det vankas frukost framför tvn eller nåt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0