En mindre mensig vecka

Ja den här veckan har varit betydligt mycket bättre! Utan menskrämpor och mensdepp. Har hittills jobbat tre dagar inklusive en konstig delad tur. Ska även jobba imorgon. Jippie! På riktigt alltså. Blir så glad av att få så pass många dagar. Då kan man känna sig liite lugn i alla fall. Vet ännu inte hur dagen ser ut på jobbfronten. Verkar inte bli något dagsjobb i alla fall så det är väl om det krisar någonstans till kvällen. Blir så himla glad av mitt jobb. Det känns som att man gör riktig nytta och det känns underbart att så små saker kan göra människor så himla lyckliga. Man får ta vara på de små lyckliga stunderna för de klarar man sig långt på. Det är ju så klart inte alltid en dans på rosor och ibland lider man så med de sjuka att det gör ont i hjärtat.
Igår satt vi och tog en liten matpaus på balkongen i kvällssolen. Älskar sånna tillfällen. Då känns det verkligen som att jag lika gärna kan vara på jobbet som hemma. Eller att jobbet helt enkelt också är hemma.

Idag tänker jag ta det lite halvlugnt. Har varit väldigt hurtig hela veckan. Många långpromenader och ett antal träningspass i mammas gym. Skönt med så mycket energi! Igår var energin dock inte på topp. Började dagen med promenad och gym. Hade dock huvudvärk redan när jag vaknade och efter dusch och matlagning hemma var jag helt slut i kroppen och mådde illa. Kanske är en släng av nåt som går. Eller så tyckte kroppen att jag skulle vila lite bara. Vem vet. Är dock flera på jobbet som har haft feber och sånt.
Nåja. Tar det lite lugnt idag hur som helst. Tänkte mysa in mig under filtar i soffan framför tvn nu och sen ta och städa lite. Om det inte blir jobb ikväll ska jag vara chaufför till min andra hälft också. Det blir nog en bra dag av det här också!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0