Dumma dig Mens

Idag känner jag mig trött, mensvärkig och jävlig. Inser att det nog finns en tydlig anledning till dagens halvdeppiga humör. Ska försöka tänka positivt istället. Har sökt 20 jobb den här veckan. Heltid, deltid, intresseansökningar, mejl osv. Även om jag inte får napp direkt så kan ju ingen påstå att jag ligger på latsidan i alla fall!

Ibland måste man påminna sig själv om att ovisshet inför framtiden inte bara är negativt. Jag vill ju gärna planera allt, men jag försöker gå ifrån de vanorna och bli mer flexibel och leva i nuet. Det går liksom inte att inte vara mer spontan när man aldrig säkert vet innan 7.00 på morgonen om man ska börja jobba 7.00 eller inte (ja, okej, 7.00 kommer man ju såklart kanske inte till jobbet om man får bokningen typ 6.50). Och under dagen vet man heller inte säkert förrän vid 15.30 att man inte kommer bli inringd till kvällsjobb. Så; spikade planer, good bye! Spontanitet, I welcome you!  
Nåja, det har gått jättebra hittills. Det är nog bra det där. Komma utanför de normala ramarna och kunna planera dagen allt eftersom. Jag måste ju säga att jag är mer flexibel nu än jag någonsin varit förr. Det är ju lika bra att inse att allt inte blir som planerat ändå. 

Så, hösten, jag välkomnar dig med alla nya, spännande saker! Bring it on!
Det känns helt ofattbart, när blev jag så vuxen? Jag känner mig gammal och ung på samma gång och även om det känns som att jag har varit vuxen väldigt länge så dyker det ju alltid upp nya saker som ger nya vuxenpoäng. 
Mina första poäng började nog plockas när jag flyttade hemifrån och vi skaffade bebis, hundbebis. Jag kan inte fatta att jag har varit en ansvarstagande "mamma" i snart FEM år. Sen fortsatte det bara. De senaste riktigt stora poängen var körkortet för ett år sen, och bilköpet för en månad sen. Under hösten kommer de nog öka avsevärt också. Det är underbart att känna att med varje litet steg så växer man enormt inombords. 

 


Vad jag svamlar om allt och ingenting och blandar grejer. Nu ska jag locka håret och peppa mig själv till bättre humör innan det vankas eftermiddagspromenad med Matilda. Andra hälften är iväg och kikar på min bil så att den är frisk och kry och sånt. Den är lite dum när motorn är kall så. Han kan han, min handyman. Tur det! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0