Hösttröttheten

Det är nu den kommer. Tröttheten som är en trälig bieffekt av höstmörkret. Fy. Förövrigt tycker jag att det är ganska mysigt med mörkret. Det är mysigare att jobba kväll när det är mörkt tycker jag även fast man blir tröttare också. Det är ju morgnarna som är tuffast när vinterhalvåret börjar. Sjukt mycket svårare att ta sig upp ur sängen när det så mörkt ute och inne! Nåja. Det är ju lite av charmen med Sverige. Jag längtar lite tills det blir halsduksväder. Jag älskar halsdukar. Det är så mysigt att ha på sig sånt! Har x antal att välja bland. 

Jag kom hem från jobbet för ungefär en halvtimme sen. Har diskat undan lite och nu myst ner mig i soffan med en filt och datorn i knät. Nu ska jag ta det SÅ lugnt i några timmar. Ska på arbetsintervju för ett deltidsjobb (ytterst få timmar/vecka, men alltid något!) vid tre, så det blir softardag före och efter det. Måste ju säga att jag tycker att det känns lite läskigt. Det är gruppintervju också och jag har ingen aning om vad jag har att vänta mig. Jag som i vanliga fall vill vara Miss-plan-it vill gärna mentalt förbereda mig inför olika situationer, men för att det ska gå krävs ju lite vetskap om hur det kommer vara upplagt osv. Men men, sånt är ju livet. Jag blir ju mer och mer flexibel och måste gå ifrån min planeringssida lite så det känns ganska lugnt ändå. Jag åker dit och så får det bli som det blir helt enkelt. 


Imorgon är jag ledig. Då ska jag passa på att leta jobb och rita lite på en julgrej till mamma. En fin bieffekt av intensivt jobbsökande är att man kan få x antal "vi har tyvärr tillsatt tjänsten med annan sökande"-mejl per dag. Det är SÅ upplyftande! Tur att jag har blivit rätt van. Jag förväntar mig inte direkt något revolutionerande "vi vill ha dig och bara dig!!!"-mejl om man säger så. 

Det var uppdateringen för den här gången. Underbart underhållande som vanligt förstår jag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0