Underbart

Alltså. Idag är en sån där underbar dag. Jag känner mig så pigg och fräsch och säker i mig själv. Så glad över att jag har håvat in rätt mycket jobb på sistone och att alla verkar vara så nöjda med mig. Idag är det dock skönt att ha en ledig dag. Har dock massor av saker som ska göras och det var väl tur i oturen att jag absolut inte kunde somna om efter att andra hälften hade gått upp innan halv sex. Jag försökte somna om tills han åkte till jobbet och en stund efter det, men vid halv sju tröttnade jag, gick upp och började byta sängkläder och städa och dona istället. Haha! Så innan åtta hade jag städat badrummet, bytt sängkläder, diskat, städat en del i köket, rensat kattlådor osv. Nu har jag även druckit en kopp chaite, suttit framför facebook och gjort lite yoga för att mjuka upp kroppen. Nu ska jag fortsätta städa, hämta julgrejer i förrådet och sen bära upp vinterdäcken till min bil. Vi trodde att de som följde med bilen skulle kunna användas men Oscar konstaterade här om dagen att nej, vi behöver nog köpa nya... Så nu väntar vi på att de ska komma i början av veckan och har bara en bil under tiden. Av någon anledning tyckte han inte att jag skulle cykla till jobbet när det är snorhalt ute? 

Hur som helst ska jag ju försöka klämma in lite slappande innan han kommer hem från jobbet efter tre, men det ska väl gå att ordna. Då ska vi storhandla, sen ska jag fika hos mamma och sen göra matlådor inför helgen och veckan. Sen är väl pretty much den här dagen slut skulle jag tro. Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0