Livet

Blandade känslor. Småsaker som irriterar; borttappad tvättstugenyckel. Väntar även på ett simkort till ett nytt abonnemang som MÅSTE överlappa mitt gamla abonnemang som går ut på torsdag. Men får man nån ordentlig hjälp? Nej. Nu sitter jag i väntetid på chatten för att försöka få reda på varför i hela friden jag inte har fått hem det än... SUCK. Blir SÅ fruktansvärt trött på sånna där saker som egentligen bara ska funka. Onödigt att lägga ner energi på sånt. 

Nu, en god nyhet också. Nästa vecka ska jag gå bredvid på ett nytt deltidsjobb som personlig assistent. Så himla bra! Kommer dock hinna bli väldigt nervös. Helt annorlunda ju, att jobba hemma hos någon. Men men, det är bara att ta sig dit så får vi helt enkelt se hur det går! 

Idag är det regnigt och trist ute, så det får bli en riktig slappardag. Vi har dock redan varit på äventyr till Kristinehamn en sväng eftersom jag skulle på arbetsintervjun. Den gick ju prima tyckte jag. Sen var vi en sväng på loppis och köpte med oss mat från max hem och åt framför Vikings på tv. 

I helgen har det varit full rulle. Min första lediga helg på en månad ungefär. I fredags blev det dock lite inställda planer så då hade jag ju myskväll med mig själv istället. Mycket välbehövligt! I lördags körde jag städ av lägenhet innan det blev en loppisrunda med Natta som jag inte hade träffat på hur länge som helst! Sen var det halloweenfest på kvällen. Jag var the black swan och oscar var pirat. Jag var inte alls så sugen på fest, men det var faktiskt riktigt roligt! Hade dock ganska ont i huvudet igår förmiddag... men det var bara att bita ihop och göra sig fin för släktmiddag med andra hälften. 

Måste bara säga att tiden går SJUKT fort. Och att jag är väldigt tacksam för att det för tillfället verkar ha ordnat sig med jobb. Jippie! Har några dagar på schema på mitt nuvarande jobb också under november. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0