Plugg, vad är det?

Under den här veckan kan jag inte påstå att jag har pluggat speciellt mycket. Igår kom jag hem vid två, men gjorde ändå inget vettigt på eftermiddagen. Skyller på att man blir lite matt när vädret växlar till sommarhetta på två sekunder, eller på att jag helt enkelt inte orkar med skolan längre. Vi får väl hoppas på att jag lyckas få ihop ett manus till sista uppgiften, men det är ungefär en vecka kvar så det ska väl gå att ordna. Jag har ungefär hälften nerskrivet nu. 

I onsdags hade vi eftermiddagsseminarium. Varje gång man ska in på eftermiddagen blir det lite fel i matvanorna. Jag vill gärna äta frukost relativt snart efter jag har gått upp, men brukar vänta till runt 9-10 om jag är hemma. Sen ska vi iväg vid elva och kommer inte hem förrän fem. Det blir ett långt glapp. På bussresan hem i onsdags var jag energifattig deluxe. Det var ju sådär underbart (ja, underbart, men utmattande) varmt och soligt så jag ringde min andra hälft, beordrade honom (okej, frågade snällt om han ville) hämta mig vid busstationen med vovven så vi kunde åka och köpa mat på Mc Donalds och åka ner till sjön och äta. Vovven hade ju inte gjort så mycket spännande under dagen så då fick han komma ut på lite äventyr. Så mysigt! Sen åkte vi hem till en kompis som har hus och började leka med Bobbie och en boll, så han var bra trött när vi kom hem. 

Igår hände inget speciellt. En föreläsning, trött och seg eftermiddag (är det pga värmeomställningen eller? vi har runt 30 grader här inne typ jämt på sommaren), och sen matlagning - lasagne och tvmys när andra hälften kom hem från jobbet. Vid nio så ville han att vi skulle åka ut på en liten fisketur, så det gjorde vi. Jag satt och gosade med vovven och gick runt med honom i skogen för att han inte skulle vilja hämta draget när det flög ner i vattnet, haha! Han tror att han leker med honom när man kastar, så han blir lite frustrerad. 

Nu ska jag göra mig en frukostmacka och en kopp kaffe och hoppas på att pluggmotivationen mirakulöst dyker upp. Senare tänkte jag ta med mig vovven ner till sjön och bara sitta och mysa en stund. Underbart ju!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0