För ovanlighetens skull

Okej. Jag vet inte riktigt vad som hände, men efter handledningen var det som att luften gick ur mig och jag blev DÖDSTRÖTT (efter att jag hade fått rusa till bussen för att slippa vänta en halvtimme). 
Nu är det så att jag brukar köra på det här med självbelöning när jag känner att jag behöver bli lite peppad. Förra veckan var jag nervös över huduvida handledaren skulle tycka att jag var tillräckligt klar för att lämna in uppsatsen vid första tillfället eller inte, så jag bestämde mig för att komma på något typ av belöning till mig själv om jag lyckades vara tillräckligt klar (ja, lång och förmodligen ganska oläslig mening). Vad bestämde jag då? Jo, att jag skulle beställa hem PIZZA. Haha! Jag brukar äta pizza max en gång per halvår. Alltså, det kanske till och med är att överdriva. Det är nog mer sällan än så. Sist jag åt pizza var i alla fall innan jag flyttade till min fina lilla lägenhet. Jag vet inte varför, det har bara blivit så. Därmed tänkte jag att det kunde vara en lite festlig belöningsgrej mitt i veckan. 

Nu är det ju så att handledaren verkade vara ganska nöjd med mitt arbete och sa att det inte är några problem att lämna in på torsdag. Jag ska i stort sett bara korrekturläsa det igen och göra några små ändringar. Jippi! Det här betyder då pizza time. Det passade ju ganska bra också att det var en dag som denna, tråkigt väder, kallt, fruktansvärt jobbigt att gå från bussen (men jag envisas ändå med att GÅ istället för att ta buss de där 2km från busstationen hem, gillar inte väntetider, då är jag ju halvvägs hem redan när bussen kommer liksom). Nu gick jag bara ut med vovven på piss (han gillar inte heller regn och kyla), kom in, beställde pizza, gick och bytte om till mjukiskläder och drog upp håret i en slarvig knut. MYSIGT. Helt plötsligt känns det ju inte så hemskt att vädret är kasst. Nu blev det bara det ultimata mysfaktorn typ.

Och förresten så kommer sambon hem ikväll! Awesome! Både han och jag trodde att han skulle vara borta någon dag/några dagar till. Kvällarna är ju SÅ tråkiga att spendera själv när man är van att ha ett mänskligt element att krypa intill och värma sig mot i soffan. Bra dag med andra ord!   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0