Det blev en dag hemma

Idag hade jag lite svårt att hitta hundvakt. Så jag följde inte med på dagens studiebesök. Har istället suttit och strukit över viktiga saker i olika dokument och börjat försöka knåpa ihop ett manus till "talet" som ska hållas. Min inledning låter för tillfället lite väl mycket som propaganda. Har inte bestämt mig för om det ska få vara så eller inte. Det är svårt det här. 

Har på min nya "nostalgilista" på spotify. Det är en salig blandning av alltfrån tex Spice girls, Backstreet boys och Britney Spears till Linkin Park, P.O.D. och Korn. Alla låtar påminner liksom om en annan tid. De förstnämnda påminner om en glad barndom och de sistnämnda påminner snarare om ganska svarta och svåra tidiga tonår. Jag var inte jobbig, ute och söp och trotsade mamma osv, men jag hade det väldigt svårt med pappas bortgång. Allt kändes orättvist och jag slöt mig väldigt och vände mig till känslosam musik och använde skrivandet som terapi. Det funkade ju det med. Skulle väl vilja påstå att jag är en väl fungerande ung vuxen idag. Påfrestande händelser är ju en del av livet och en del av att hitta sig själv. Sen är det klart att det alltid känns som att en stor, viktig bit av livet fattas, men det är sånt man måste lära sig att leva med.

Nu om något helt annat: När jag satt och letade efter bra bilder till min powerpoint-presentation förut hittade jag en slagkraftig bild om arbetare på kaffeplantager. Det är så hemskt. Det är sånt man borde tänka på när man står i varuhusens hyllor och gör sina val. 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0