Söndagsmys

Söndagen innefattar massa slappande som vanligt.
I några timmar satt vi bredvid varandra och spelade varsitt datorspel. Sen skulle han åka iväg och uträtta lite ärenden så då tog jag med mig vovven på en promenad som innehöll bollek och lydnadsövningar i hundinhängnaden nere vid sjön. Blev soligt passande nog när vi gick ut och nu när vi precis har kommit hem gick solen i moln igen.
Påvägen hem såg vi tre rådjur stå och äta lite i skogen. Så himla härligt att man kan se "vilda" djur sådär i tätorten. De stördes inte av oss fastän jag stannade till och tog kort.

Helgen har varit skön. Igår var jag chaufför till sambon och hade filmmys med mig själv (och proppade i mig en hel del onyttigheter), men innan dess tog jag med mig vovven till mamma på fika och hundbus (eller ja, hundarna ville inte busa så fasligt mycket. De kivades mest om vem som skulle få ett ben fastän det fanns två exakt likadana..).

Nu är hunden trött och vilar i mitt knä. Snart ska jag diska och sen tvätta. Ikväll ska vi filmmysa framför the Dictator.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0