Rumpan på plats

Nu är rumpan på plats vid skrivbordet. Har för tillfället en kort frukostpaus, gjorde havregrynsgröt med äpple och kanel i. Rätt okej. Jag gillar inte frukost speciellt mycket så jag brukar försöka mig på att antingen göra så att den ser väldigt fin och tilltalande ut eller testa lite nya varianter som mättar och är nyttigt. 

Nu känns det verkligen att skolan har dragit igång igen. Jag har läst en bok om hur man gör enkäter på en dag. Min hjärnkapacitet när det gäller att läsa snabbt och effektivt anteckna viktiga saker under tiden kanske har utvecklats aningen under universitetstiden. Man kan ju tro att det är piece of cake att slänga ihop en enkät, men så är det ju självfallet inte. Men hur roligt och utmanande vore det om allt var lätt? Jag har en grundidé om hur enkäten ska se ut, men nu återstår det ju att se om den blir bra eller inte. Det är ju fruktansvärt svårt att kritiskt analysera sina frågor för att få reda på om dom är tillräckligt entydiga eller inte. Men nåja. Har åtminstone läst igenom boken och skrivit upp ett antal grejer jag måste tänka på. Nu har jag börjat med en mindmap över hur det ska läggas upp. Som vanligt så vill jag jobba med att ta in informationen på så många sätt som möjligt och SE mina egna idéer på så många sätt som möjligt. Det brukar liksom klarna då på något sätt... till slut. 


Nej, nu ska jag fortsätta. Försöker köra effektivt någon/några timmar till. Sen får det bli en paus igen. Jag gör ofta felet att jag fastnar i flera timmar och sen är hjärnan helt friterad för resten av dagen sen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0