Of sweet friday

Jag har fortfarande inte påbörjat dagens plugg. Jag har tänkt ta det väldigt väldigt lugnt idag bara. Tänkte ta sovmorgon, men jag vaknade klockan sex av att jag i en mardröm var tvungen att avliva en katt. FY. Var tvungen att gå upp och lägga mig i soffan och mysa lite med mina älskade djur. De verkade inte riktigt förstå vafasen jag låg där för, haha! Sen gick jag in och låg och drog mig lite med sambon innan han skulle upp och iväg och hjälpa en kompis med husrenovering strax innan nio, så nu har jag precis varit ute med vovven och ätit frukost. 

Igår hade jag fruktansvärd huvudvärk hela dagen och den blev bara värre framåt kvällen, så efter att Oscar hade hämtat mig vid bussen åkte vi och handlade, sen fick han serva med med att laga mat, plocka bort, sen servera lite kvällsmensgodis. Haha! Han har det inte lätt han. Sen när han ville spela en stund slog han på Vänner åt mig på tvn så jag skulle slippa resa mig. Det är kärlek det <3

Idag hänger det fortfarande i lite, så det är väl mest därför jag tänkte ta det lite lugnt. Och att döma av gårdagens handledning så ligger jag rätt bra till med examensarbetet så jag tror att jag kan unna mig lite lägre tempo. 

Ikväll ska jag hem till fina fina Nathalie och vinmysa lite. Det är så skönt att man med sådär nära kära vänner inte behöver planera någonting. Det räcker att bara bestämma att man ska ses. Vi har inte ens bestämt någon specifik tid. Det blir ju bra ändå liksom. Det blir det ju alltid. 
Hon ska flytta med sin karl till Karlstad om några månader. Blir väl lite svårare att spontanses då. Men vår vänskap brukar inte svikta även om vi inte ses jätteofta, så det blir bra ändå. Och jag är så glad för hennes skull att de äntligen hittade en lägenhet! Och så ska de skaffa en kattbebis också. Så himla mysigt! Vet inte riktigt hur jag sulle klara mig utan mina små morsgrisiga djur. (Haha, kul att precis efter jag skrev det så kom katten och la sig i sin säng snett ovanför skrivbordet och hunden ställde sig och krafsade på mitt ben för han ville upp i mitt knä, I've proved my point!)

Nej nu ska jag ta och plugga lite innan jag ska diska och dona lite här hemma. Hoppas alla får en underbar fredag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0