Och så drar det igång igen

Helgen var bra. Men jag hade söndagsångest typ halva lördagen och hela söndagen av någon anledning. Ville såå gärna stanna kvar i den där fina helgbubblan med fint vårväder. Igår var jag ju lite trött och opepp med andra ord, så jag botade det med bästa medicinen: en hel eftermiddag i köket. Bakade hamburgerbröd och gjorde egna hambrugare till kvällsmat. Och gjorde även biffar tills idag. Skönt!
I morse höll "ångesten" i sig. Jag började dagen som vanligt med promenad med hunden och då tänkte jag att "vafan är det här för attityd?!", kom på mig själv med att gå och tänka typ "ånej snart måste jag ju köra igång med uppsatsarbetet igen och det känns så stort och jobbig och jag vill inte vill inte vill inte vill inte... ungefär så ja. Det är ju bra att komma på sig själv sådär och bestämma att nu fan får det vara nog. Körde lite mentalpepp under hela promenaden sen och kände genast att humöret blev mycket bättre. Körde samma pepp som innan uppskrivning och uppkörning, mentalskrek "KOM IGEN NU!!!" i huvudet typ, haha. Ganska löjligt, men det funkar. 

När jag kom hem från promenaden satte jag mig och gjorde en överblick över allt. Det svåraste hittills har varit att verkligen avgränsa och få en klar blick över vad som faktiskt ska vara med och vad jag faktiskt vill ha fram. Gjorde en tydlig mindmap i powerpoint och antecknade lite vid sidan av och nu vet jag nog ungefär hur det ska se ut och så har jag en klarare bild över hur jag ska förbättra enkäten. Awesome! Nu kör jag i plugglistan i öronen och ska pilla med enkäten. 

Det är bara att komma ihåg det där, att attityden står vi själva för att förbättra! 

 

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja kom igen nu Joss! ;) Det är så sant som du säger, attityden står vi själva för. Även om man inte alltid är pepp så hjälper det definitivt inte att hela tiden tänka på att man är opepp... Vi får försöka tänka att vi tar ett steg i taget, är positiva och kör all in på det! :)

2014-03-10 @ 10:49:51
URL: http://helenagoeskarlstad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0