Motivation where are you?

Okej. Min motivation = noll idag. Vet inte om det beror på att solen tittar fram där ute eller om det är nerverna som blockerar. Det blev lite krångel igår med att passa ihop tiden till både handledning, få enkäten helt klar, och att dela ut dem mån-ons nästa vecka redan. Men nu har jag läget under kontroll tror jag. Kör på handledning imorgon eftermiddag istället och får ta och fixa allt återstående med enkäterna därefter. Kanske kommer kännas lite halvdumt att skriva ut över 160 upplagor av enkäten. Haha! Men men. Ska ladda på mitt kopieringskort också så att jag kan få ut dem. 

Men, vad gör man då om motivationen är låg? 
Jag brukar normalt sett sitta och kötta ändå, men det brukar inte ha bra inverkan på humöret i allmänhet. Så idag tänker jag inte göra det. Jag tänker äta min frukost nr 2 (brukar äta lite lite yoghurt när jag går upp och sen äta ordentlig frukost lite senare, vet inte riktigt varför det har blivit så dock) och sen ta en långpromenad runt Högåsen här (ute i skogen), eventuellt med sällskap (mänskligt alltså, vovven har jag ju alltid) i det fina vädret. Man ska ju ta till vara på dagarna och eftersom vi studenter har konstant "flex" så får man väl ta och dra nytta av det någon gång. Jag brukar oftast sitta mellan minst 7 eller 8 till 14-16 någonting. Men so what? Idag tänker jag vara lite oduktig och ta en pluggfri dag om motivationen vägrar infinna sig. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0