IT'S FRIDAY

Det är fredag, vilket innebär att första uppsatsveckan snart är avklarad. Jag tycker att jag har fått relativt mycket gjort, men allt känns fortfarande väldigt osäkert innan man har fått ordentlig respons från handledaren. Förstår inte riktigt varför vi inte får det lite tidigare, men men. Jag kör på med min plan och gör så mycket jag bara hinner med och sen får jag väl ändra om det är så. Kommer väl förmodligen ändra saker x antal gånger ändå. 

Idag ska jag dyka in mer på dom teoretiska källorna. Såg att nästnästa vecka ska vi presentera ytterligare fem källor så jag har åtminstone hittat 4 nu och tänkte börja strukturera upp det avsnittet lite. Känns lite som man fumlar i mörkret, men så får det väl vara. Igår knåpade jag ihop ett första utkast på min enkät (som definitivt kan behöva ändras), men det känns bra att ha något på papper.

Nu fick jag precis i mig lite yoghurt efter en backig promenad med hunden. Blev bara en 20-minutare, men den bestod i princip BARA av en jättebrant backe neråt och sen tre jättebranta backar uppåt, haha. Blir så när man går neråt sjön härifrån. Skönt med lite motion att inleda dagen med i alla fall. Jag har oftast mest energi mellan typ 7 och 13, sen dalar det neråt. Det får nog bli en dusch innan jag sätter igång ordentligt. 

Igår var Matilda här på fika på eftermiddagen. Så skönt att babbla av sig lite! Nästa söndag ska vi eventuellt avklara en promenad till Degerfors. Jag ÄLSKAR sånna där "utmaningar", men det är ju tyvärr inte jättemånga som vill haka på, och det känns lite sisådär att gå själv med hunden ungefär 1,3 mil ute i skogen. Men det kanske jag kan gör någon gång. Bara med musik i öronen. Skönt ju! Älskar att promenera. Det har jag nog alltid gjort. 

I helgen har vi inga planer än vad jag vet. Utöver den obligatoriska söndagstvätten. Min bror kommer till mamma idag så vi ska eventuellt ut i skogen och grilla imorgon. Mysigt! Det ska ju bli sol enligt yr också. Utöver det vill jag verkligen ta mig tid till att sita och rita lite. Det var jättelängesen nu och det är så himla avkopplande. Man får ju se till att inte tappa sånna där delar av en själv som kompletterar den "tråkiga" vardagen. 

 




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0