Ekologiska varor

Alltså. Jag blir lika positivt överraskad varje gång jag ser nya ekologiska grejer i matvaruaffärerna. Dom ligger liksom inte undangömda längre så man behöver leta fram dom. På Coop till exempel har det börjats med "Veckans ekologiska", då de har ett antal ekologiska varor varje vecka med väldigt sänkta priser. Förra veckan exempelvis när jag handlade på coop var det extrapris på stora ekologiska förpackningar med ägg. Hur bra är inte det liksom?! 

När man går en sån utbildning som jag går kan det ju vara lätt att bli väldigt cynisk och hatisk mot mänskligheten, men what's the point? Det är väl bättre att framhäva det positiva, fastän man är medveten om det negativa?  Nej nu ska jag fortsätta här med min teoretiska bakgrund. Blev distraherad när jag på något sätt trillade in på miljöpartiets hemsida... och sen kom att tänka på igår när jag sökte runt på coops hemsida för att få matlagningsinspiration. Haha! Finns många sätt att bli distraherad på när man sitter med uppsatsarbete. Speciellt när jag inte riktigt vet vad jag ska göra mer nu innan torsdagens handledning. Men men, får för dåligt samvete om jag inte gör något mer förarbete innan torsdag ändå, så jag får arbeta lite i blindo. Men det går ju det med! Lite mer mitt på dagen när solen har fått komma upp och värmt på lite ska jag ta långpromenad med vovven. Blidde bara en tur runt huset i morse. Jag orkade inte vara hurtig helt enkelt. 

(Från coop.se)
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0