Bra ledig helg!

Det har varit en underbar ledig helg!

I fredags tog jag en promenad med vovven och tittade in på jobbet. Ville se hur det funkar att ha honom där och det verkar gå jättebra! Han var försiktig, lugn och nyfiken. Och alla boende sken upp som solar. Sen tog jag och sambon en tur till en fin sjö och solmyste lite innan jag släppte av honom hos en kompis efter en snabbvisit hos hans föräldrar. Då åkte jag till mormor och fikade lite. Avslutade dagen med mat från Mc Donalds och mys med djuren.

Igår tog vi en roadtrip upp till dalarna och tittade på Östra silvbergs gruva. Där är vattnet helt blått och klart (förutom pollen på ytan). Ganska grymt! Jag snubblade över stället på en blogg jag läser ibland. Sa till Oscar att jag skulle vilja se det någon gång och sagt och gjort så åkte vi dit dagen efter jag nämnde det. SÅ mysigt! Sen hämtade vi upp vovven hos svärföräldrarna och åkte hem till mamma och grillade. De var inte hemma så vi hade tomten och huset för oss själva. Vi spelade kubb, drack öl och åt så vi (jag i alla fall) nästan dog... Vi avslutade dagen med lite soffhäng. Perfekt dag! Vi hade himla tur med vädret också. Det spöregnade hela vägen upp till gruvan men var fint väder när vi kom fram. Sen regnade det stor del av vägen hem, men när vi väl skulle grilla var vädret jättefint igen.

Idag har det också varit en bra dag. Jag har varit sambolös och bjöd hit fina Carro medan jag tvättade. Jag fick en studentpresent, två jättefina tekoppar med tillhörande te. ♡ Känns som att mina vänner känner mig väl och vet att jag ÄLSKAR muggar av alla dess slag. När jag hade skjutsat hem henne packade jag in vovve och handdukar i bilen och så åkte vi till degernäs och badade. Blev premiärdopp för i år för min del. Kul för vovven att få sällskap i vattnet på sina simturer fram och tillbaka. Nu har vi precis duschat och jag har slagit på en ny spelningslista som jag har laddat upp med inför en ny arbetsvecka. Älskar sånna här dagar när man verkligen njuter av varenda lilla sak! Kände direkt när jag vaknade att det skulle bli en bra dag.









Ofattbart va?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0