Skönt

Har äntligen fått komma igång med en egen uppgift. Blir lite ansträngande att jämt flänga runt och "klänga" på någon för att ha något att göra eller sitta med på möten och inte förstå så mycket. Det är ju jättebra med sånt men skönt med lite blandning. Nu har jag fått en lista på folk med bondgårdar och ska ringa runt och höra om dom fortfarande har djur på gårdarna. Så enkelt är det ju inte heller för allt räknas i djurenheter och då måste man veta ungefär hur många fullvuxna djur och kalvar, lamm, killingar osv det är och om ungarna är över eller under 6 månader. Det finns ju massa olika typer av vuxna kossor har jag lärt mig också (som man ju ska veta skillnad på); mjölkko, diko, sinko och kviga. Haha. Ja, men nu har jag i alla fall suttit här på "mitt" kontor i över en timme och fått tag i sammanlagt 8 personer. Att prata i telefon är väl inte så mångas favvogrej, men det är ju awesome att få träna påt! Och så känns det ju lite viktigt när man gör något som kontoret har användning av, så dom har någon nytta av mig. Får väl se vad jag pysslar med i eftermiddag. Vid tre ska jag få en till uppgift förklarad för mig och imorgon ska jag följa med på inspektion. Kul! Och i eftermiddag fåf jag träffa andra hälften! Vi har helt gått om varandra sen i söndags.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0