Praktikdag nr 1

Första dagen på praktiken är avklarad. Det gick bra. Lite segt dock. Hann inte komma igång med några individuella uppgifter eftersom inloggningen jag skulle få till datorn inte fungerade. Ser lite fram emot när det funkar så jag kan sitta där i mitt lånekontor och ringa samtal och skriva grejer, mjöhöhö. Jag var i alla fall med på ett måndagsmöte, fick introducera mig själv och alla introducerade sig för mig också, sen på eftermiddagen följde jag med en biolog ut på en vandringsled med några gubbar (och en tant) från ideella organisationer - det var del av ett projekt som går ut på att leden ska marknadsföras och göras mer synlig/tillgänglig. Det var en... upplevelse. Hade satt på mig ordentligt med kläder.... trodde jag. Insåg att mina tjocka vinterskor inte alls är så tjocka och att mina vantar är VÄRDELÖSA. Har nog aldrig frusit så mycket i hela mitt liv typ, men det blir väl så när man är ute i två timmar och bara rör på sig ungefär en tredjedel av tiden (när det blåser kallt). Nåja. Det var ju en ganska cool upplevelse ändå. Och dom deltagande verkade tycka att det var roligt att jag blev del av projektet, fastän jag ju inte kunde göra typ någonting alls. Sen när vi kom tillbaka till kontoret så hade dom flesta eftermiddagskaffepaus så då fick jag tina upp mig med en kokhet kopp te medan jag bekantade mig lite mer med några av dom som jobbar där. Sen fick jag gå hem i brist på annat att göra. Allt som allt så var det en riktigt bra första dag. Dagen blev dock ännu bättre när jag fick komma hem och ställa mig i en varm dusch och mjuka upp alla på snudd till köldskadade kroppsdelar. 

Nu ska jag göra korvstrofanoff och sen sitta nergosad i varma soffan under varma filten resten av kvällen. Imorgon börjar jag halv åtta och då ska jag få följa med på inspektion på coop och maxi. Fun! Tycker att det verkar så intressant. Fick höra en hel del idag om inspektioner som har lett till att man har hittat allt möjligt. Både kul och skrämmande att få höra skräckhistorier ju! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0