Okej, nu kör vi!

Jag hade satt larm på klockan sju. Vaknade vid halv nio av att vovven gnällde för att han ville ut (unusual, han brukar inte vilja gå ut förrän helst framåt tolv eller något), vilket ju var bra för jag hade ju inte tänkt sova bort hela dagen direkt... Har varit sjukt trött på sistone. Det kanske är "vintern", vad vet jag. Hur som helst skulle jag gå upp i tid för att racerskriva på tentan. Helst av allt hade jag ju fått klart den idag, men det var ju såklart orimligt önsketänkande bara. Insåg precis att det är nästa vecka den ska in och om två veckor börjar min praktik. Uj uj uj, bemöter tanken med blandade känslor, ska dels bli SJUKT skönt att slippa pluggandet och SJUKT roligt att få se hur man kan ha nytta av det vi har lärt oss, men samtidigt kommer jag väl förmodligen vara SJUKT nervös innan också. Men jag känner ju mig själv, jag gör alltid mitt absolut bästa och det brukar funka bra på arbetsplatser av någon anledning. ;) 

SÅ, nu, efter en frukost som blev längre än jag hade tänkt mig, och en sovmorgon som inte var planerat, ska jag väl dyka ner i mitt preliminära svar på första delen av tentan och röja runt lite så att det blir någon form av röd tråd i det. Känns lite skumt att använda litteratur som vi läste i början av kursen. Känns som det var evigheter sen.

Lite peppande citat tror jag behövs, denna ljuva måndagsmorgon! (Som ju förövrigt är röd dag har jag hört, men sånt skiter jag i)





 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0