Oh Sweet friday!

Otroligt skönt med helg. Nästan alla på kontoret är förkylda = jag har blivit rejält förkyld för första gången på jag vet inte hur länge. Igår kände jag mig till och med tvungen till att stanna hemma. Kände mig helt död. Idag är jag egentligen inte så jättemycket piggare, men jag kände ändå att jag inte ville missa mer än en dag, så sambon var snäll och pallrade sig upp och skjutsade mig dit fastän det bara tar tio minuter att gå (ja jag var en riktig miljöbov idag, brukar promenera annars). Dagen blev dock kort, ett tillsynsbesök på cirka tre timmar (det blev på tok mycket längre än det ar tänkt), sen lite inventering i typ en halvtimme (för då blev jag klar, jihu! och runt kvart över två skulle min handledare hem och kurera sig (förkyld) och då tyckte hon att jag ockå kunde göra det, hähä. Tog vägen förbi Lidl och köpte panpizza till fredagskvällsmat, jag är själv hemma eftersom Oscar jobbar em/kväll. Sen jag kom hem har jag faktiskt spenderat tiden med att läsa igenom lite livsmedelsregler på livsmedelverkets hemsida och kollat igenom lite vad det är man som myndighet ska undersöka på tillsynsbesök. Ganska duktigt ju. 
Nu ska jag hur som helst ta helgledigt och fredagsmyset kommer bara innefatta soffhäng med gosedjuren! Känns som att det är det som gäller om kvällarna under vinterhalvåret. Kanske borde kännas tjatigt, men jag har verkligen ingen motivation till att syssla med annat just nu! Det är ju så mysigt att bara gosa ner sig bland massa filtar (eller täcke, mitt täcke ligger faktiskt för tillfället i soffan.... och vovven ligger för tillfället och sover i täcket på soffan) och slå på någon mysig serie. Idag ska jag titta på massa Top model tror jag. Gillar Tyra Banks, hon verkar vara en bra förebild och peppande! Och så är hon ju sjukt vacker också.


http://www.fanpop.com/clubs/tyra-banks/images/6597397/title/soft-pose-wallpaper
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0