Inre stress och lugn

Jag känner mig kluven mellan inre stress och inre lugn. Det är frustrerande. Nu ska jag försöka distraheras av en tripp till skolgärdet. Får bli en runda inne på Ö&B och Apoteket åtminstone. Sen jobbar jag 13.30-16.00 i eftermiddag. Känns som att de där få timmarna förstör hela dagen, men jag uppskattar alla timmar jag kan få och på eftermiddagen är det lugnt och mysigt och man kan passa på att umgås lite med de underbara kollegorna. Har känt STOR frustration mot bemanningen på sistone och det är ju jobbigt eftersom det är de som kontrollerar stor del av ens arbetstimmar. Men, mer om det en annan gång. Nu ska jag glida i en bh och kissa hunden innan bmwn styr mot affärerna (ja, jag kör inte min clio för tillfället för att den är dum; ytterligare en stressfaktor). Vi får hoppas att jag kommer hem med alla saker jag behöver! Sen är förberedelserna med de flesta julklapparna osv avklarade. Underbart! Jag längtar så efter julen i år. Dels för att vi redan har bestämt hur det ska läggas upp, dels för att jag inte prompt behöver fixa julmat inför varken julafton eller juldagen, och dels för att jag ska inviga en SÅ FIN spetsklänning som jag fyndade på loppis för 30:- för några veckor sen. Perfekt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0