En bra jul

Min jul bestod av jobb och firande med både nin och älsklingens familj. På julafton jobbade jag först och det var himla mysigt och himla fullt upp. Efteråt åkte vi till hans föräldrar och åt mat och hade det mysigt. Var dock väldigt trött. Fick fina inredningsjulklappar som kommer hamna på väggen snart. 
Igår jobbade jag också men hade en betydligt lugnare arbetsdag. Hade därmed liite mer energi när vi åkte till mamma sent på eftermiddagen och firade jul där. Blev god nat och fika och många bra julklappar. Fick till exempel många bra ritgrejer och scrubsboxen och lite inredningsgrejer där med. Av älsklingen fick jag jättefina guldörhängen och akvarellpennor. ♡

Idag har jag varit seg hittills. Bara strosat runt och suttit och ritat en stund. Eftersom jag lätt blir uttråkad av att bara rita på en grej varvar jag just nu min superhjältestavla med ett porträtt av en gammal rynkig dam. Man kan ju gissa på att jag har fått inspiration av alla gamlingar på jobbet. Har börjat tycka att det faktiskt är himla fint med rynkor. 

Nu ska jag försöka ta mig energi till att diska lite och göra mig iordning för dagen. Om en stund ska vi handla lite och sen få besök av min familj. I eftermiddag ska vi faktiskt ta och laga julmat. Vi har köpt hem det mesta men inte hunnit laga till det eftersom jag har jobbar mycket och min stackars andra hälft går runt med gipsad hand. 

Nåja. Jag är ledig några välbehövliga dagar nu och då ska jag passa på att rita massor massor massor. Jag känner att jag behöver den avkopplingen. Och så är det så underbart när man känner hur inspirationen liksom blommar inombords. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0