Puew

Har inte ens tagit dagens vovvelångis men är redan lite halvt slut. 
Efter morgonens tvmys började jag runt åttatiden putsa fönster. Och herregud vad jag fick gno för att det skulle bli någorlunda rent. Någon gång när jag har tid och ork ska jag verkligen putsa tills det blir helt totalt skinande rent. Med alla dubbelrutor och det faktum att fönstrena går innåt så man får hänga utanför för att nå utsidan av rutorna, orkade jag inte riktigt ge mig på det idag. Det tog tillräckligt lång tid ändå. Nåja. Nu är de ju ganska rena åtminstone. Förstår inte riktigt vad det är som sitter fast på rutorna på vissa ställen. Tror det är typ färgstänk som sitter som berget. Det mesta är ganska slarvigt gjort här i lägenheten så det är väl någon som inte har varit så noggrann när de har målat. Skulle gärna måla om överallt runt fönstren, men det projektet lämnas också åt en annan dag. Det skulle dock göra SÅ stor skillnad tror jag. 
Hur som helst så ledde ju så klart fönsterputsandet till städning. Nu har jag alltså städat hela lägenheten, rensat undan överflödiga prydnadsaker, rensat i mitt skrivbord och bytt sängkläder (eller åtminstone tagit bort de som ska tvättas). Nu känns det därmed sjukt rent och fint här. Har även lyckats trycka i mig en stor köttbit som var kvar från gårdagens grillning. Jag och Oscar snodde mammas trädgård för grillning medan de var i stugan. Jättemysigt. Längtar SÅ fruktansvärt mycket tills vi har en egen trädgård att fixa och dona och mysa i. Jag blir lite halvt deprimerad av att bo i lägenhet på sommarhalvåret. Det känns så instängt, speciellt här där jag inte har balkong. Jag är ju en utemänniska, vill kunna dra på mig bikini och lägga mig i gräset med en bra bok eller en skvallertidining. Det är ju tur att jag har mammas trädgård nära. Det är ju inte samma sak, men det får duga så länge. Beger mig nog dit imorgon när jag ska förbereda inför tisdagens opposition. 

Nåja. NU ska jag ta en relativt lång promenad med vovven. Tänkte ta vägen förbi återvinningsstationen och slänga skräp och sen gå till konsum och köpa glass. Kommer därmed för första gången någonsin lämna Bobbie utanför affären i några minuter. Har alltid undvikit det eftersom det känns olustigt, men idag ska jag sluta vara nojig och kila in och köpa årets första glass. Blir som en liten morot för att komma ut och röra på sig (fastän det är underbart att vara ute och gå i sånt här väder). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0