Perfekt dag

Kan väl börja med att återge vad som hände igår. Åt påskmat hemma hos mamma men jag kände mig inte så himla pigg. Kan ha berott på fredagsdrinkarna fastän de inte blev många. Åkte hem med vovven vid halv fem och hade egentid framför dator och tv tills jag hämtade sambon vid elva. Min stackars lilla vovve gillar inte alls smällare så igår när påsksmällandet drog igång var jag tvungen att förflytta mig från dator till tv så han kunde kura ihop sig i mitt knä och skaka. Lite senare tryckte han istället in sig mellan mina fötter på golvet, under en filt. Värker i hjärtat när det blir sådär. Men han överlever ju. När han fick åka bil med mig och hämta Oscar blev han distraherad och sen var det frid och fröjd när han fick ligga i hans knä på vägen hem.

Idag har vi haft en riktigt kvalitetsdag med varandra, jag och Oscar. Vi har tagit en underbar skogspromenad med vovven i solen, åkt hem till några fina vänner med världens sötaste tvååriga tjej och grillat, och så har vi även hunnit med att team spela lite datorspel och myst framför tvn med påskägget gullemamman gav mig igår.

Och så har jag lyckats skära mig i fingret också. Skulle skära morötter och gurka till tvmyset och råkade slinta så att det (enligt mig) började blöda rätt (läs jättejätte) mycket. Jag är ju inte så jättebra på det där med att blöda så så fort jag uppfattade vad som hade hänt utbrast jag "aj aj blod blod blod!", ställde mig med fingret under kranen och så fick han komma med papper så jag skulle slippa se blodet, och så fick han ju skära klart grönsakerna också... haha! Vardagsaction vet ni (eller snarare helgaction).

Nu är Oscar iväg och ska hämta en kompis på tågstation i karlstad så nu ska jag titta på oth tills han kommer hem och vi kan titta klart på filmen. Imorgon drar verkligheten igång igen, men förhoppningsvis går det lite lättare nu när det verkar som att det här underbara vädret ska hålla i sig!


vovve under cover




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0