No need for a picture

Tänkte först posta en bild på hur nuläget ser ut, men sen kom jag på att, why bother? Ser ut som det alltid gör. Kaffekopp, vattenglas, dator, papper, papper, papper och papper. Ungefär. Arbetet börjar ta form och det känns grymt skönt.

Ringde precis och bokade in en promenaddejt med mamma i eftermiddag också. Jag gillar egentid, men jag börjar tröttna lite på att gå långpromenader själv med vovven. Det är ju inte alltid det känns så himla lockande att gå och bara filosofera, fastän det ju också är väldigt skönt. Igår gick jag runt ett spår i skogen här i närheten. Det är så himla fint meda blandning av bara skog och åkermark ner mot sjön. Efter halva spåret kom jag på mig själv med att försöka repetera finsk grammatik. Haha! Det var längesen jag läste det nu, och jag kunde med nöd och näppe komma på "Minä en puhu hyvää suomea" (något i stil med "jag talar inte bra finska", haha). Jag saknar att lära mig språk. Kunskapen försvinner ju ganska fort. Skulle vilja återuppfriska tyskan också. Läste ju trots allt på högskolenivå sista året på gymnasiet. 

Nåja. Nu ska jag fortsätta pussla ihop mina nyredigerade uppsatsdelar innan jag tar lite lunch. Sambon åkte iväg på jobb tidigt i morse och kommer förmodligen inte hem förrän på fredag. Usch vad tomt det kommer bli framåt eftermiddagen. Eller ja, det är det ju redan nu. Vi har blivit vana att bara vara några meter ifrån varandra större delen av dagarna, haha! Men det är ju bra att få sakna varandra också. 
Det var allt för mig för tillfället. Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0