Finally

Efter flera väldigt trötta dagar vaknade jag upp jättepigg imorse när klockan ringde. Tog mig upp och ut på hundpromenad, sen fick hunden tänderna borstade och klorna klippta vilket jag också har glömt flera dagar. Nu äter jag frukost innan dagens plugg drar igång. Piggheten kan ju ha att göra med att det är ljusare ute idag. Eller ja, både ljusare och mörkare. Rakt ut från mitt vardagsrumsfönster där jag sitter med datorn är det väldigt väldigt mörkt, medan det syns mot husväggen mittemot att solen tittar fram på andra sidan mitt hus. Att det kan göra sån stor skillnad, vädret alltså! Eller så är det mitt unnande av sovmorgnar som har piggat upp mig till slut. Vem vet.

Igår efter grupphandledningen kände jag att jag ville ut och röra på mig direkt när jag kom hem, innan man blir sådär kvällsförslappad. Så direkt när jag kom hem hoppade jag i träningskläder och tog en springtur som styrde mot mamma. Överraskade henne med ett besök som varade längre än jag trodde. Efter en springtur hem värmde jag matlåda och mös med djuren. Dom har varit så himla keliga på sistone! Eller ja, katten har blivit keligare och vovven blir sotis om man kelar med henne bara så då vill han också vara med. Här om dagen låg han hos mig under en filt och då ville katten också gosa, så hon kom och tittade vad det var som låg under filten, sen la hon sig mitt på honom och började spinna. Han sa inte ett knyst. Såg bara lite besvärat på mig. Haha! Det är ganska kul det där, att han har sån himla respekt för henne och hon tycker att det är skitkul och gillar att jävlas med honom.

Nåja. Nu är frukosten slut. Nu får dagen lov att dra igång! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0