Onsdagsmorgon

Nu har jag två texter kvar att läsa och laguppgiften som ska in på fredag har lagts upp. Jag känner mig allmänt förvirrad och vet inte riktigt om jag ska bli lättad eller panikslagen. Jag kör på lite både och. Dels så är uppgiften mindre än jag trodde (tre frågor), men det, i samband med att han betonar att man ska svara kort, gör ju att det blir just ännu svårare att besvara. Det känns som att man ska försöka visa att man utgår från så många informationskällor som möjligt, men det går ju liksom inte riktigt om svaren ska vara korta. Och "kort" är ju faktiskt en tolkningsfråga också. "Kort" för Naturskyddsverkets ordförande som har skrivit x antal sjukt långa avhandlingar och diverse andra rapporter kanske innebär typ fyra sidor per svar, medan jag spontant tänker att ett svar kanske inte borde vara längre än ABSOLUT MAX en sida. Fast det kanske är på tok för långt eller på tok för kort. Ja. Livet som student leker. 

Sen är det ju den där eviga frågan "Jaha, det där begreppet som ska förklaras vet jag ju att jag har läst om någonstans, men vart? I någon av de nio nätbaserade texterna, kursboken, hans avhandling eller ytterligare artiklar, eller har jag kanske anteckat det från någon av föreläsningarna?" Ja, det är ju bara att sätta igång och leta. Och hoppas på att man hittar just DET begreppet i alla hundratals sidor packad text. 

Nej. Börjar med att skumma igenom resterande texter. Skriver väl lite under tiden om jag kommer på något bra. Det är ju två hela dagar kvar utöver denna också. Det borde ju hinnas med. En av frågorna baseras på ett direktiv också, vilket innebär ännu mer läsning. 
Nåja. 
Efter att den här uppgiften är klar så är det "bara" hemtenta och ett grupparbete kvar på kursen. Ser SÅ fram emot att den tar slut ska ni veta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0