Miljölag och rinniga ögon

Här sitter jag framför datorn, med mina glasögon (hej hopp, kom på igår att jag kanske borde använda dem när jag sitter vid datorn, eftersom jag lätt får huvudvärk och illamående av att läsa för länge) och har precis skiftat från ekonomitexter till lagtexter. Oh joy. Eller? Nåja, det är inte så farligt hittills. Peppar peppar. 

Har skrivit upp mig som tillgänglig för lite vikariejobb några dagar under veckorna framöver. Får väl se om det blir något. Står som tillgänglig idag, men det verkar inte bli något, och imorgon förmiddag också. 
Funderar på vad jag ska hitta på idag. Sambon jobbar natt idag och ska därmed försöka sova länge nu. Sen är han väl uppe under eftermiddagen och lägger sig ikväll innan det bär av till jobbet. Jag funderar på om jag ska försöka hålla mig vaken ganska länge ikväll/inatt så jag kan sova länge med honom imorgon. Vi ska till mamma och fira hennes födelsedag i förväg imorgon vid tvåtiden. Det ska bli SÅ roligt att ge henne presenten jag och bror har köpt. Den är perfekt. 
Hur som helst, återkommer till dagens schema nu. Tänkte försöka ta mig igenom den är låååååånga lagtexten under dagen, men utöver det har jag inte några planer direkt. Vill BAKA. Så det ska jag nog göra framåt kvällen kanske. Snubblade över Hela Sverige bakar igår kväll när jag zappade - blev SJUKT insprirerad och baksugen. Vill göra äppelpaj med karameliserade äpplen. Och göra paj med sånt där fint degnät över. Brukar aldrig använda mördeg när jag bakar. Nu vill jag testa det! Ska även göra piroger. Dock med färdiggjord pizzadeg så det blir ju lite fusk. Innehållet ska bestå av rökt skinka, lök, kryddor, keso och aubergine. Det låter spännande. Får se om det uppskattas här hemma. 

Verkar ju bli fint väder ute idag också så det vore ju trevligt att göra någonting extra kul med vovven idag. Kanske låta honom springa av sig nere vid sjön eller ute i skogen. Just nu ligger han och sover med hans absoluta favoritperson, ja, Oscar. Men jag är inte bitter! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0