Insane

Det här är alltså helt sjukt. Jag sitter och gör "det sista" på förberedelserna inför kursens första seminarium imorgon, och det känns verkligen som att sitta och skriva en HEMTENTA. Det är sjukt krångliga frågor, sjukt krånglig bok, sjukt krångligt ALLT. Jag har ingen större aning om tolkningen av frågorna är rätt eller inte och vissa kan jag inte ens skriva mycket på. Ändå har jag mer än 2,5 sidors text redan med en fråga kvar att besvara. Vad går den ut på då? Jo, att summera ett kapitel i boken som är svårt att ens förstå när man läser det. Det är ju standard, att man förstår orden, men kan ändå för sitt liv inte förstå meningen. Suck. 

Nämnde jag att seminariet är på engelska också? Så jag har gjort ett tappert försök att försöka skriva på akademisk engelska. Det blir väl ännu mer intressant imorgon när det är meningen att man ska PRATA akademisk engelska också. Just nu känner jag mig ganska lugn. Har nästan lust att skratta åt situationen, men imorgon bitti kommer paniken vara enorm, det vet jag - looking forward to it, or not. Men, det är väl bara att förbereda sig så gott man kan och sen får det bli som det blir helt enkelt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0