Hösttröttheten

Den där årliga hösttröttheten börjar göra sig påmind. Jag ville verkligen inte gå upp när larmen ringde vid kvart över sex, men det gjorde jag ändå ungefär fem minuter senare. Nu har jag suttit och pluggat i ungefär en halvtimme åtminstone. Trots att vi har föreläsning idag täntke jag hinna mig igenom åtminstone en artikel. Nu har jag tagit mig igenom hälften, så resten borde väl kunna gå an i eftermiddag. Koncentrerar mig ungefär tusen gånger bättre på förmiddagen än på eftermiddagen. Det blir liksom som en bonus om jag orkar göra något effektivt idag. 

Idag fyller min fina fina mamma 45 år! Min mamma är ju en av de bästa personerna jag vet i hela världen. Även om vi inte bor tillsammans nu så pratar vi ofta och ses väl oftast en gång i veckan minst. Det blir liksom tomt annars. Idag ska jag och andra hälften dit och födelsedagsfika lite med henne. Stora firandet var ju i lördags, men det måste ju vara något på själva dagen också! 

Nu ska jag försöka släpa ut den sovande hunden på promenad innan jag ska ta mig mot universitetet för tre timmar om EU-miljölagar. Känns faktiskt helt okej med allt sånt hittills idag (peppar peppar) - kanske för att kursens sista seminarium är avklarat. HIMMEL vad skönt.


Jag (och förmodligen många andra också) idag. 
(Bild lånad från google) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0