Grönt te

Sitter här med min tekopp. Har blivit såld på grönt te av någon anledning. Varvar mellan en sort med citrus och en annan med ananas/passionsfrukt/kiwi. Mums! Har läst lite om det också och det ska ju tydligen vara sjukt nyttigt. Blir sugen på att fylla på teförrådet nu! 

"Det gröna teet har fått mycket uppmärksamhet i media tack vare flertalet forskningsrapporter som har påvisat dess positiva hälsoeffekter. Tillverkningssättet gör att tebladen bibehåller mycket av dess nyttiga ämnen som naturligt förekommer i bladen. Därför innehåller det rikliga mängder nyttiga antioxidanter och även en mindre mängd vitaminer och mineraler." 
http://www.omte.se/gront/
 
Sitter förövrigt med miljöekonomin. Har fyra frågor kvar att besvara, sen ska jag läsa resterande två artiklar (om jag orkar båda, tveksamt) och sen ha lite inför-seminariet-ventilation med Helena och eventuellt Sandra i eftermiddag. 

Sitter även och funderar på lite klädinköp. Jag skulle verkligen behöva köpa byxor. Jag brukar normalt sett sällan använda byxor, föredrar kjolar och klänningar med strumpbyxor, även på vintern, men eftersom urinvägsinfektion har börjat spöka så känner jag att det kanske inte är optimalt.. Så. Prioritera byxköp eller inte? Såg i H&M-katalogen att dom har midjehöga jeans (älskart!) för 399:-. Skulle ju egentligen behöva nya höstskor också. SUCK. 
 

Bild lånad av google 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0