En bra dag

Idag är motivationen något högre, humöret något bättre och snart ska vi till mamma på födelsedagsfika. 

Studierna är ju hårda och jobbiga för att vi ska lära oss så mycket som möjligt. I morse på bussen diskuterade jag och mitt fina bussällskap saker som vi har lärt oss under de senaste åren. Vi lät ganska smarta tror jag, och det var väldigt kul att kunna diskutera viktiga saker med smarta referenser att hänvisa till.
Har insett också att det egentligen är ganska häftigt att vi får lära oss saker av en så fruktansvärt kunnig man. Han är ju förresten ordförande i Naturskyddsföreningen och verkar ha gjort alla möjliga bra saker för mänskligheten typ. Han kommer in i klassrummet och pratar oavbrutet och entusiastiskt i tre timmar utan papper och powerpoint, utan problem. Ganska häftigt.

När jag kom hem idag stod mannen i köket och bakade chokladpaj. Det blev jättegott, vilken händig karl jag har! Och imorgon ska vi in till örebro och köpa lite nya grejer till lägenheten. Ska tex byta ut toalettstol och handfat. Kommer nog bli awesome. Så har han något att pilla med här hemma medan jag är tråkig och bara pluggar och pluggar.
Har åtminstone hunnit läsa två och en halv artiklar idag. Gud så produktivt! Nu har jag 3,5 st kvar. 3,5 av 23. Inte dåligt! Men nu ska jag slita mig från min pluggbubbla och ta med mig pojkarna hem till mamma. Ha en underbar tisdagskväll!
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0